onsdag, januari 17, 2007

Frukostfynd

Jag har de senaste dagarna gjort, inte ett utan två frukostfynd. (Visserligen med stor hjälp av en gammal klasskompis från Borlänge, respektive en forumkamrat från cyberrymden, men ändå.)

Fynd 1: Billiga bullar
Vad sägs om 25 kronor för två frukostfrallor och en kaffe! Det är allt man behöver betala i ett litet take away-café i Hötorgets T-bana (nedgången mitt emot Granit på Kungsgatan). Frallorna finns med olika pålägg, och såväl kaffe som smörgåsar har ett styckpris på ynka 10 kronor om man ogillar frukostpaket. Jag slog till på en äggmacka och en ost- & skinkfralla till min hämtkaffe i morse. Nybrett och prisvärt.

Fynd 2: Lyxigare långsittare
Centralbadets frukostbuffé är ett ännu oprövat fynd. Men jag räknar med att inom kort punga upp med de 85 kronor som det kostar att få sitta i en rottningfåtölj med lyxkänsla och äta smörgåsar, ägg, fil och lite annat smått och gott medan man funderar på om man ska boka en massage eller inte. Det finns sämre saker att göra tidiga vardagsmorgnar i stan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Efter som jag själv brukar simma på centralbadet några gånger i veckan brukar jag boka in möten vid frukostbuffén, mycket poppis!! roligare än att luncha med folk!

Om man går tidigt är det nästan helt tomt!

Frida sa...

Låter perfekt!
Nu är det bara det där med att gå upp tidigt på morgnarna som ska övervinnas...