onsdag, januari 17, 2007

I like lingonsylt

Tidigare hävdade jag att Steve Buscemi, eller i alla fall hans medverkan, kunde tas som intyg på att en film var bra. Nu har jag till viss del reviderat den ståndpunkten.
I stället hävdar jag att mat som man traditionellt sett äter lingonsylt till är god mat.
Köttbullar med mos, raggmunk med fläsk, wallenbergare, kålpudding...
Jag känner mig så övertygad om sanningshalten i den här regeln att jag till och med kan tänka mig att låta blodpudding få vara med på ett litet hörn.
Bara inte för ofta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lingon rules - så är det bara. Med corn flakes och mjölk, till havregrynsgröt, på mackan, till köttbullarna - whatever. Lingon funkar alltid. Nyttigt som katten också, och med inbyggt konserveringsmedel.

Frida sa...

Dessutom låter det coolt svenskt på engelska: lingonberries

Kristina Eriksson sa...

Så har jag aldrig tänkt tidigare men du har rätt!