söndag, februari 05, 2006

Back on track?

Jag trodde jag skulle börja blogga mer när jag sa upp mig och började arbeta hemifrån. Men det har blivit alldeles tvärt om. Jag har varit en riktigt usel bloggare på sista tiden. Det var faktiskt över en vecka sedan jag skrev något senast. Jag skyller först och främst på jobb. Och lite på bröllopsplanering. Och allmän lathet. Under tiden har ämnena hopats.

Jamie Olivers Italien
Love it. Det är så skönt med personer som vågar vara ocoola. I första avsnittet, förra veckan, hällde herr Oliver olja i fel hål i bilen, maroderade en baronessas trädgård med sitt portabla kök och fick mer eller mindre tvinga på ovilliga italienare hans örtkryddade fisk. I dagens avsnitt blev en bakis britt betygsatt av kräsna sicilienare som tyckte att hans mat var för komplex.

Hell's kitchen
Såg första avsnittet. Har inte gjort nån ansträngning att se fler. Gordon är förbannad, slänger in amatörkockar i ett proffskök och skrämmer fram mat utan att ge några instruktioner. Jag kan se honom lära sina barn simma genom att slänga dem i sjön och skrika simma! och sedan skälla ut dem när de sjunker.
Nu är frågan, när får vi se Melker i "Helvetesköket"???

Lammrulle från Hötorgshallen
För 89 kronor kilot får du nöjet att beskåda en vänlig man putsa en lammsida, banka ut välkryddad lammförs över den, rulla ihop härligheten och binda upp den. Vi penslade rullen med vitlökssmör, stekte den i ugnen och serverade den med couscous smaksatt med paprika, fetaost och persilja. Till det gjorde vi tzatziki samt en grönsaksgryta med potatis, morot och lök, inspirerad av "La Gazelle". Blivande svärmor erkände motvilligt att lamm inte alls smakar kofta.

Nu, Six feet under.

3 kommentarer:

Xtian sa...

Lammrulle, you say. Hmmm..sounds tasty. Var det på LaGazelle oxå? De ghar väl bara färdiglagat..eller? Köpte LaGazelles fantastiska spenatsallad i fredags(se inlägg på FastFoodLovers). Men tipsa gärna var ni köpte Lammrullen.

Vi tackar och längtar.

Frida sa...

Lammrullen var inte från La Gazelle utan från charken i ett av "hörnen" av hallen. För övrigt där vi också köpte getköttet vi åt på nyårsafton för ett år sedan. Rekommenderas det med.

bani sa...

89 kr kilot!!!??? Vilket fynd! Låter rågott!