tisdag, juli 26, 2005

Givande för köket

E har fyllt år. Detta i kombination med ett besök på det småländska möbelvaruhuset har resulterat i flera nya köksattiraljer. Vårt kök har begåvats med en ny mixerstav (i stället för den som försvann på nyår), två rejäla kastruller, en plastvisp, ny måttsats (decilitermått och strumpor verkar ha en sak gemensamt), nytt litermått (det gamla har vi blandat husfix i), bestickställ samt en ekhylla för kokböcker som ska placeras över köksbordet.

Just nu puttrar pastan i en av de nya kastrullerna. Snart ska den ätas framför Constantine tillsammans med resterna från fetaostbiffarna vi hade här om dagen.

Och ja, jag vet, man ska inte gå ifrån pasta när den kokar. Men en snabb bloggning hinner man alltid med.

3 kommentarer:

Ilva sa...

Visst kan man ga ifran pastan nar den kokar, bara man hinner dit innan den ar overkokt! Det ar bara bra att du bloggar sa jag har nat att lasa sen!

Ilva sa...

Men nu ser jag ju att du har kategorier-HUR har du gjort? O VAR la du in det pa templaterollen?

Frida sa...

Jag har helt enkelt gjort egna postningar som heter "recept" osv och fuskat med datumet (kolla längst ner i aprils postningar får du se). Sedan har jag länkat till recepten därifrån. Funktionellt fusk :-)