onsdag, juni 15, 2005

Hurra, hurra, hurra, hurra



Det finns mycket att fira idag. Vår nyinstallerade diskmaskin (det satt hårt inne) håller just på att avsluta sin allra första disk. Sommaren har visat att den verkligen kan i år också. Och så det bästa av allt - Broccoli fyller 100.

Javisst! Det här är inget mindre än den hundrade postningen på Broccoli. Hurra för det. Men fortfarande inga bilder... Jag lyckas bara inte få till det. Men jag fortsätter kämpa.

I eftermiddags visade sig mitt jobb för en gångs skull från en lite glassigare sida. Vi fotograferade mobiltelefoner i sommarmiljö, vilket innebar att jag och några till fick sitta och njuta av sommaren i varsin solstol på
Thai Boats fejkade sandstrand med varsin telefon i handen. Det var gudomligt. Solen tog verkligen igen det den har missat de sista dagarna (veckorna) och känslan av bara fötter i len sand var mer än efterlängtad.

Det blev inte sämre av doften av vitlök stekt i olja letade sig ut från Thaibåtens kök. Så när vi var klara med fotograferingen hade jag ingen lust alls att åka därifrån. Det gjorde jag inte heller. Förrän tre thailändksa öl och en väl chilistark sallad med grillad biff senare.

Mätt på mat, öl och trevlig samvaro med Mobils säljare Anna och mina gamla kursare Anna (vanligt namn) och Cecilia åkte jag så hem med humöret i topp. Inte ens det sorgligt dystra Hammarby-fanset hemma kunde sänka det.

Hurra!

Inga kommentarer: