tisdag, december 11, 2007

Jodå jag lever

Jag lever och har, bortsett från en och annan nysning, även hälsan. Dock inte tack vare lunchen jag åt igår. Den biff Rydberg som Bohem hade mage att servera tror jag INTE att restaurangen på andra sidan gatan varit glada att se sitt namn på. Små sega köttslamsor, feta potatisbitar (gräddstuvade?) och en så finhackad och messtekt lök att den bara blev en smet. Bristen på kryddor skapade en helhet så oaptitlig att inte klicken med senapsgrädde hade kunnat rädda den, ens om den smakat senap.

Jag brukar gilla Bohem och har ätit mången trevlig lunch där. Mitt bordssällskaps sjötunga med saffranssås såg lika fin ut som maten brukar göra. Men min mat var nog det sämsta som serverats där någonsin, och förhoppningsvis det sämsta som någonsin kommer att serveras där. En miss av hundra får man ta. Jag kommer att gå dit igen.

3 kommentarer:

Fru Babsan sa...

Hallå! Du har blivit utmanad. Se min blogg: http://frubabsan.blogg.se/1197541417_nskeutmaningen.html

bani sa...

Men klagade du då?

Frida sa...

Bani, nix pix skam till sägandes. Men om någon hade frågat "smakar det bra?" hade jag ju fått tala ut.

Men jag valde att se det som en engångsföreteelse. De brukar ha riktigt bra luncher.