onsdag, november 07, 2007

Mikro och pulver

Nicko och Pulver har inte tagit över min tillvaro, men väl mikro och pulver.

Jag har aldrig använt mikrovågsugnen så mycket som nu. Jag mikrar grötvatten, lunchlådor, barnmat och en och annan kvarglömd kaffe som av olika anledningar inte hann bli uppdrucken då den borde. Man får ha förståelse för att vår tio år gamla Whirlpool kräver längre och längre tid för att alstra sina vattenvärmande vågor.

Diskbänken å sin sida är ständigt täckt av någon form av pulver. Grötpulvret hinner knappt lämna scenen innan vällingpulvret eller mjölkersättningspulvret gör entré. Och att familjens nygamla brödbaksentusiasm blommat upp gör inte den pudriga kökssituationen bättre.*

*Och det här skrev jag innan jag tappade ett öppnat paket mjölkersättning på golvet.

Inga kommentarer: