fredag, november 09, 2007

Fredagssvammel

En vanlig, en liten och en vild kavring.


Jag börjar förstå tjusningen med att baka kavring. När man ägnat sig åt ett bröd i fyra dagar så blir man ju lite fäst vid det. Nu är mina fina kavringar precis uttagna ur ugnen och sprider sina dofter omkring sig medan de vilar ut på ugnsgallret. Brist på brödformar gav mig en normal kavring, en minikavring och en vildkavring.

Så fort gangstern vaknar bär det av till mässan, där kanske det är läge att investera i fler brödformar. Den här dagen har potential.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag ääälskar kavring! Helst med whiskycheddar-mums filibabba! När får Freddy och jag komma och äta? :-)

Frida sa...

Den blev faktiskt jättegod. Ni är välkomna när som helst, ring först bara så jag hinner köpa cheddar ;-)