tisdag, september 26, 2006

Revbenen sprider sig

Vi var på HO's* i fredags. Och förra söndagen. Och flera gånger innan dess. Och ända sedan vårt första möte med de friterade revbenen "Kanton style" för omkring ett år sedan, så är de ett obligatoriskt inslag i varje HO's-middag.

Själva benen lyser med sin frånvaro, men köttet är friterat i lagom stora bitar, och tillagade i en suverän sötstark sås (finns som mer eller mindre stark) som förmodligen Fredrik Paulun skulle kunna säga ett och annat om.

I fredags utmände E:s arbetskamrat med man revbenen till den godaste rätten på bordet, av de fyra vi beställt in. Och när en kursare till mig av en händelse kom in på restaurangen med sin fru var vår rekommendation enhällig. Och revbenen gick hem stort även där.

Testa!

*HO's är en kinesisk restaurang, fast bra, som ligger på Horngsatan, längst ner vid Hornstull på Söder i Stockholm

4 kommentarer:

KrakelSpektakel sa...

Friterad mat brukar inte vara det första jag frågar efter men det där lät faktiskt lockande.

bani sa...

Jag är så himla sugen på bra kinamat. Så himla sugen.

Och grattis förresten! :-)

Frida sa...

Grattis själv! Jag är mest sugen på att äta i största allmänhet. Och så har jag börjat dricka mjölk helt mot min vana.

bani sa...

Saltgurka är grymt gott. Tyvärr är den polska slut, den är syrad och godast.

:-(

I'm only saying.