söndag, september 24, 2006

AAAAAHhhhhhhrrrrgggghhhh!!!!

Vilka idioter det finns! Hade helt missat den här artikeln, men hittade länken på Matblogg.

Helt iklass med den mamman i (också brittiska, läge för fördomar?) Whife swap (vem sa att jag tittar mycket på tv?) som blev sjukt upprörd över att kvinnan som hade hand om hennes familj under bytet tvingade barnen att äta grönsaker. Pucko-mamman tyckte så otroligt synd om sina barn.
- Jag hatade grönsaker när jag var liten, och jag lovade mig själv att aldrig tvinga mina barn att äta grönsaker.

Få se nu... Jag hatade varma grönsaker, att gå och lägga mig, att få skäll, att tvätta ansiktet, nytvättade sängkläder som var mycket strävare än de insovda mjuka, att man var tvungen att se sig för så himla noga när man cyklade på gatan, att få sprutor, och en himla massa andra saker. Bäst att jag låter mina barn slippa allt sånt.

2 kommentarer:

Karin sa...

var det samma kvinna som lyckades få sin "nye" man att köpa en fritös så hon kunde fritera pommes frites åt dem och nöjt sade att de tyckte om det!

Frida sa...

Hm, det kommer jag inte ihåg. Men det låter inte helt otroligt.