onsdag, maj 10, 2006

Gudagott på tre minuter


Sedan möhippans italienska middag har jag blivit beroende. De senaste dagarna har jag varit konstant sugen på basilika, parmesanost och olivolja. Sån tur att det går att svänga ihop en fantastisk pastarätt med alla bra ingredienser, på bara tre minuter. Det gjorde jag igår.

Färsk pasta med parmaskinka, parmesanost och basilika
2 portioner
1 förpackning färsk pasta utan fyllning
4 skivor parmaskinka
mycket basilika, färsk och god
en försvarlig mängd färskriven parmesanost
nymald svartpeppar
rikligt med olivolja
ev salt

Koka den färska pastan och häll av vattnet. Ringla över olivolja och riv över stora bitar parmaskinka, lite mindre bitar basilika och ännu mindre bitar parmesanost. Dra några varv på pepparkvarnen. Salta om du vill. ÄT!

Åh nu blev jag hungrig. Trots att jag har fått dagens fix i form av kycklingsallad med pasta och pesto.

Inga kommentarer: