onsdag, maj 10, 2006

And now to something completely different

Jag har blivit möhippad av mina fantastiska vänner. En väldigt trevlig dag, i väldigt soliga lördags gjorde mig väldigt bakfull i söndags. Men det hör inte riktigt hit. Däremot måste jag ju berätta om all den trevliga maten.

Mat 1: Räkmacka på Vetekatten. Faktiskt mitt första vetekattenfika. Och det var gott!

Mat 2: Jordgubbar i bilen. Saftigt röda och perfekt söta. Mmm

Mat 3: Picknick i solen, med flera olika sorters bröd, potatissallader, kallskuret, frukt, vin och ostar - däribland en spännande smulig färskost med svartpeppar. Såg den senare på Ica - klart värd att testa.

Mat 4: En fantastisk italiensk buffe. Pasta med pesto, rullar av parmaskinka och salami, marinerade champinjoner, rejäla bitar parmesanost, kyckling med oliver, soltorkade tomater och basilika, sallad med bönor och pinjenötter, tomat- och mozarellasallad, sås på kesella och finhackad ruccola... Åh allting var verkligen tokgott! Och nu längtar jag mer än nånsin till Sicilien. Det ska bli så kul att få testa äkta italiensk mat på plats.

Inga kommentarer: