söndag, februari 12, 2006

TV-middag

Hade viss behållning av Hell's kitchen igår. Men det finns ju många matprogram som är roligare. Dweezil och Lisa är ett skönt avslappnat sådant som dyker upp då och då, med Zappa jr vid kastrullerna. Men fetthalten i den brunch de lagade senast, med hjälp av proffskockar, var inte att leka med.

Det enda matprogrammet jag faktiskt följer är Jamies Italienäventyr. Idag förväntade han sig ett kloster fullt av matkunniga, örtskördande munkar. I stället fann han sex sorgliga, sjukliga som åt burkgrönsaker och fiskpinnar. Intressant är att ingen i Italien verkar ha hört talas om den fordom så nakna kocken. Gissar att utländska matprogram med en påklädd man inte är så stora i ett land där alla redan vet hur mat ska smaka och där till och med nyhetsprogrammen lär innehålla bikinibrudar.

6 kommentarer:

Ilva sa...

Nej har vet ingen vem jamie Oliver ar, det behovs liksom inte. (inget fel pa Jamie Oliver alls, det finns som du sager en sadan stark mattradition har redan)Vill bara understryka att det ar i Berlusconis tvkanaler som du mojligtvis kan hitta bikinibrudar...

Frida sa...

Skönt att hör att det inte är i alla :-)

Vi ska börja läsa italienska på torsdag. Vi tänkte åka till Italien på bröllopsresa. Jag kanske frågar dig om verbformer och utflyktstips vad det lider.

Ilva sa...

verbformerna kan du glomma men lite tips kan jag kanske ge dig. Men vi ses ju snart! Christopher haller pa att fixa!

Brazilian Linda sa...

Hej hej.. skojjig blog du har, får man länka??

Hälsningar Linda

Frida sa...

Tackar. Självklart får du länka!

Brazilian Linda sa...

ok, nu finns du med i mina goda mat lankar..

Italienska :) underbart språk, vill jag också lära mig :)