fredag, maj 27, 2005

Härtill är jag nödd och tvungen - och ibland är det rätt gott också

Lämning, lämning, lämning. Klockan är halv tolv igen (nya bloggningstiden verkar det som) och jag sitter kvar på jobbet och lämnar tidning.

I går satt jag här till klockan två. Det betydde snabba nudlar med wok från Sawadee, som sedan även blev till nån slags lunch idag. Soja var huvudkryddan - inte alls så där gott som thailändska nudlar ska smaka. Dessutom var "kycklingen" misstänkt lik fläskkött. Men det kan ju lika gärna bero på kuriren som köpte maten.

Idag blev det wok igen, fast med ris och räkor. Från Hot Wok i Kungshallen. Vilken skillnad! Fräscha krispiga grönsaker och god, lite grillad smak på woken. Men starkt som attan. Min beställning till dagens kurir var "nåt som mättar" och det gjorde den här woken verkligen. Lite för bra nästan.
Sömnbrist och proppmättnad är inga strålande kombinationer när man ska försöka jobba effektivt. Inte att sitta och blogga heller... Men jag har faktiskt lite spilltid över medan chefen godkänner sista sidorna.

Fan nu hittade han en sida som måste skickas om. Back to work.

Inga kommentarer: