tisdag, april 19, 2005

Minnen och getost

Vet inte vad det säger om mig, men jag kommer ofta ihåg ganska detaljerat vad jag åt vid olika tillfällen. Ibland är det maten jag kommer ihåg bäst...
Ett av mina första minnen är till exempel när min syster föddes när jag var två och ett halvt. Jag fick pannkaka och glass hemma. Och om jag inte har fel så fick jag spaghetti och köttfärssås på sjukhuset när vi hälsade på mamma och nyfödda Lisa. Sorgligt nog är det det jag minns...
När min lillebror föddes var jag sju och ett halvt. Så där kommer jag såklart ihåg själva händelsen bättre. Men jag kommer också ihåg att vi fick mesost hos våra grannar som tog hand om oss när mamma och pappa var på sjukhuset. Jag tycker inte om mesost. Ska man göra ost av getmjölk (och det ska man såklart) så kan man väl göra chevre. Eller sån där jättegod mjuk getost som säljs i en liten pyramidformad burk.
Mmm. Tack Anna för att du visade mig den.

Inga kommentarer: