torsdag, april 21, 2005

Manliga Tina och mat i TV

Han har tagit sig lite, Niclas, så här till tredje programmet. Första programmet var han så stressad att det kändes som om han var försenad till ett viktigt möte. Idag var han riktigt bra. Men han är fortfarande ganska osammanhängande när han pratar. Han slutför liksom inte alla meningar. Och han tittar ofta ner i stället för in i kameran. Klart att han får vara lite rörig, han har väl ingen större TV-vana än. Men jag kan inte hjälpa att jag undrar hur alla dom andra kockarna som sökte till programmet var. Niclas ska ju ha blivit utvald i väldigt hård konkurrens.

Och Lisa Förare Winbladh verkar jättekunnig och intresserad. Men hon gör mig lite nervös med sina ständiga små leenden. Fast umami är ju intressant.
Men just nu är det nog ändå Maud Onnermark som är bäst på att laga mat i min tv. Hon skulle kunna få ett eget program, i stället för att stoppas in i Go kväll. Där missar man ju henne hela tiden.


Förresten, på tal om tv-kockar. Är det verkligen någon som vill äta på restaurangerna som varit med i Melkers krogakut? Visst fräschas de upp och blir fina i programmet. Men man får ju också se hur dom såg ut innan räddningen. Och det är ofta ingen aptitretande syn.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Revisionism! Stå för dina åsikter. Intressant välformulerande kritik är en större komplimang än utslätningar.

Frida sa...

Du har rätt :-) Jag fegade ur. Men du vet hur det är när man vänjer sig vid nåt. Jag tyckte bättre om Nicklas också efter flera program. Jag måste erkänna att jag har ändrat lite formuleringar och upprepningar här och där när jag flyttat över poster från gamla Bloggi till Blogger