torsdag, augusti 10, 2006

Saker bara försvinner

Nu har restaurangdöden på Vasagatan spridit sig. Gamla Tre Remmare, som både hade ståndsmässiga a la carte-luncher på linnedukade bord på glasverandan och billiga bufféer i ett sunkigt hörn vid flipperspelen, har stängts. I stället ska hamburgerkedjan Max öppna nån gång i vinter.

Men Tre Remmare kan jag klara mig utan. Det jag sörjer idag är Mojos spa-smörgåsar med kyckling, hoummos och ruccola. Det snygga caféet har tydligen haft stängt, renoverats och öppnats igen, med en betydligt mindre disk, och med lite matigare meny. Och inga goda, goda kycklingmackor.

Som kompensation verkar caféet i resebyrån på hörnet Drottninggatan/Barnhusgatan riktigt lovande. Jag har knappt tittat på stället tidigare. Men idag upptäckte jag att det bland smörgåsutbudet fanns fyllningar som kräftstjärtar med västerbottensost, grillad tonfisk och rökt anka med äppelkompott. Och en låång, men pinnsmal baguette kostar bara 25 kronor!
Skall testas vid tillfälle.

2 kommentarer:

Xtian sa...

Max på Vasagatan siktar på årsskiftet. Bygget har inte riktigt kommit igång ännu o byggfirman har inte bestämt sig för hur lång tid det tar(surprise).

Tack för tipset, clearade det med Max.Fick svar som ovan, typ.

Tjing så länge,

Redaktionen FastFoodLovers

Erik Mörner sa...

Janne Loffe Carlsson hade gråtit i sin himmel om han varit död.