torsdag, september 29, 2005

Tv-middag

Ja jag vet, jag tittar verkligen alldeles för mycket på tv. Idag har jag lyckats konsumera finalen på Sveriges värsta kock, och tittat på svenska versionen av Du är vad du äter. Jag har däremot inte damsugit, handlat snittingredienser eller börjat på artikeln jag har lovat att skriva... Men i morgon då ska jag vara effektiv, jajamensan.

Melker var snällare idag. Och det behövdes nog, för finalisterna såg inte särskilt lyckliga ut över att befinna sig där de gjorde. Finaluppgiften var att laga pizza och pannkakstårta åt en jury bestående av skolbarn. Och barnen var ganska hårda i sin bedömning. Utom en liten kille. Han tyckte pizzan som först gräddades utan fyllning och sen en till gång med fyllningen bearnaisesås, majs och korv, och pannkakstårtan gjord på klumpiga pannkakor och för hårt vispad grädde smakade Jättegott!

Du är vad du äter var i princip en karbonkopia av den brittiska förlagan, ända in till misosoppan och quinoan. Paret som var med idag ansåg sig inte ha tid att träna eller laga mat, däremot hade de tid att titta väldigt mycket på tv.

Hrm, i morgon som sagt...

Inga kommentarer: