måndag, september 19, 2005

Matpromenad

Äntligen har jag lyckats pallra mig till Street. Tack vare Matfestivalen fick den söndagströtta promenaden gå via Liljeholmsbron över till Hornstull. En stund senare hade jag smakat på ekologiska korvar, leverpastej, laxpaté, havtornssylt, olivröra, camembert gjord på getmjölk, en vindruva och pesto, samlat på mig information om ekologiska grönsakslådor att prenumerera på, möjligheten att köpa femton kilo lammkött direkt från en gård och anmält mig till ett nyhetsbrev.

Med hem i påsen fick den gudagoda get-camemberten följa, tillsammans med ett paket ekologisk bacon.

Jag tog inga bilder från matfestivalen. Men i trängseln såg jag en blond tjej stå och fotografera en bit varmrökt lax. Jag undrar om inte den bilden dyker upp på en matblogg nära oss inom kort.

Inga kommentarer: