måndag, september 05, 2005

Dagens lunch

Jag har insett att mina matvanor kan te sig lite überpräktiga för vissa. Men det kan jag garantera att de inte är. Dagens lunch bestod till exempel av rester från gårdagens köpta sunkpizza tillsammans med en burk fruktyoghurt och lite grönsaker som blev över från jobbfrukosten och som jag snodde ur kylen.
Gårdagens lunch bestod av en tiokronorsburgare på mcD i Uppsala följt av caffe latte och tre sorters chokladstinna kakor hos våra vänner.
Och nu när jag tänker efter... oj oj vilken hälsohelg... så bestod lunchen i förrgår av en baconburgare på Max i Uppsala. Med potatisgratäng och cola. (Fast där kände jag hur min nya vana att titta på "Du är vad du äter" tog bort en stor del av njutningen.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Även solen har fläckar ;)

Men om man äter rätt och bra i det stora hela (givetvis rör på sig också) så gör det inte så mycket att man ibland halkar dit och äter onyttigt. Fast detta vet du ju säkert redan om, så varför denna kommentar..hmm uppmuntran? :)
//Smilla

Frida sa...

All uppmuntran är bra att få. Och jo visst, på Max försvarade jag mig faktiskt med att det är ganska sällan jag äter på hamburgerkedjor över huvud taget. (Fast sen gjorde jag det ju igen redan dagen efter :-)

Anonym sa...

Vad kul att höra att du äter på Max - de har ju godaste hamburgarna bland alla kedjor! Min favorit är Skrovmål, och så måste man ha dipp till - sourcream & pepper är favoriten... *dräglar lite* :-)

/Norrbottenspatrioten

Frida sa...

Måste erkänna att jag inte varit särskilt många gånger på Max. Men det känns ju roligare med en mindre, svensk kedja än en som strävar efter världsherravälde... Fast jag hamnar på mcd och bk också med ojämna mellanrum. Försöker egentligen undvika hamburgerkedjor över huvud taget men det är ju så attans praktiskt ibland.