lördag, augusti 20, 2005

Solsken i blick, snor i näsan

Det är ett strålande väder, förmodligen den sista riktiga sommarvärmen för i år. Det är lördag. Streetfestivalen pågår för fullt. Ostindiefararen Götheborg ligger vid kaj och väntar på besök. Fiken och uteserveringarna lockar med godsaker och svalkande öl och någonstans finns en badplats med en lucka för min handduk. Jag borde vara ute på stan och samla inspiration till en artikel om drinkar. I stället sitter jag inne och svettas, snörvlar, knaprar febernedsättande piller och tycker outsägligt synd om mig själv.

Jag kan inte ens laga mat för då kontaminerar jag hela köket med förkylningssmitta. Och björnbärssalladen med skinka och fikon i nya numret av Allt om mat som ser så god ut.

3 kommentarer:

Ilva sa...

Stackars Frida! Hoppas att du mar battre! I allafall att du fatt tillbaka smak och luktsinne for det ar ju bara sa TRAKIGT nar det inte ar gott att ata....

Anonym sa...

Låter riktigt synd om dig, hoppas du frisknar till snabbt. Ta någon bra medicin, gärna flytande... (och stark)

Frida sa...

Tack för medlidandet :-) Det känns redan mycket bättre.