torsdag, augusti 04, 2005

Maten som leker med dig

Kameran var inte med på Mosebacke, men sommarskymning gör sig fint i Dalarna också.

Ibland ser maten inte ut som mat. Den här internetbaserade freak-showen innehåller monster, kroppsdelar och vänligt leende tacochips.

Men hellre än att titta på ful mat stoppar jag maten i munnen och tittar på fin utsikt. Skymningsvyn över Stockholm sedd från Mosebacke går inte av för hackor. Komplett med luftballonger och solglöd i NK:s snurrande logga. Tyvärr hade jag inte kameran med mig när jag var där och åt köttbullar här om kvällen.

Nu har jag även betat av en av gulddrake-vinnarna i budgetklassen. Eller i alla fall deras filial. Indian Garden på Västgötagatan på Söder. Kanske beställde jag fel, kanske var jag bara för trött efter Mosebackes staropramen kvällen innan. Men nog har jag ätit roligare indisk mat än så.

Inga kommentarer: