tisdag, november 21, 2006

When it rains it pours. Tea.

På söndagen klarade jag av mitt första "afternoon tea", komplett med snittar, scones, muffins och kakor. Jag har ingen aning om hur autentiskt det var, men jag och kompisarna blev proppmätta.

Tyvärr kom jag mig inte för att fotografera tebordet, men skrytsamt får jag säga att det såg bra ut. Shoppingen på Söderhallarna kompletterat med en dyrare och tristare proviantering på Vi vid Gullamarsplan, borgade för följande meny:

Tre sorters mini-sandwoches:
gurka och dillsmör
räkor och curry
rostbiff och pepparrotsost

Engelska scones
två sorters ost
hemgjord lemon curd
bitter apelsinmarmelad
hallonsylt
hårdvispad grädde

Muffins med kardemumma och hallon

Ingefärskakor

Tre sorters te

På lördag ska jag avnjuta mitt livs andra afternoon tea. Då tillsammans med E i stället för med kompisarna. Och det ska jag inte stå för själv, för det ska personalen på Gripsholms värdshus göra. Innan de förbereder fyrarättersmiddagen...

Inga kommentarer: